معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: توقف یک سواری در بزرگراه می‌تواند باعث انحراف و برخورد دیگر خودرو‌ها با این وسیله و بروز حوادث ناگوار گردد.

 سرهنگ محمد رازقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تخلفات ساکن می‌توانند نقش عمده‌ای در بروز تصادفات داشته باشند و یکی از دلایل تصادف باشند چرا که مثلا توقف یک سواری در بزرگراه می‌تواند باعث انحراف و برخورد دیگر خودرو‌ها با این وسیله و بروز حوادث ناگوار گردد.

وی افزود: معمولا برخی از رانندگان برای سوار و پیاده کردن مسافر و توقف برای استراحت و رفتن به فضای سبز در حاشیه بزرگراه‌ها توقف می‌نمایند که این کار بسیار خطرناکی است و باعث ایجاد خطر و حادثه می‌گردد.

سرهنگ رازقی بیان داشت: پارک پردیسان یکی از محل‌هایی است که رانندگان در آن محل جهت تفرسح پارک نموده که همین توقف ممنوع است و خودروی ان‌ها توسط جرثقیل منتقل می‌گردد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: وسیله نقلیه‌ای که در بزرگراه پارک می‌شود باعث تاخیر در رویت دیگر رانندگان می‌گردد و شاید دیگران به موقع این توقف را نبینند و باعث تصادف گردد

وی گفت: توقفات غیرمجاز و ساکن باعث بی انضباطی‌ها در سطح شهر می‌شود و همچنین باعث پایمال شدن حقوق شهروندان می‌گردد و توقف در پیاده رو‌ها همچنین باعث زحمت عبور و مرور عابرین می‌گردد و مهم‌تر از همه این است که توقفات ساکن و بی دلیل باعث بروز تصادفات می‌گردد.

سرهنگ رازقی افزود: اگر وسیله نقلیه‌ای خراب می‌شود باید از علایم هشداردهنده استفاده نمایند و نکات ایمنی را رعایت نمایند و در محور‌های بزرگراهی که سرعت‌ها بالاست به هیچ عنوان توقف نداشته باشند و به تصور اینکه خودرو‌های دیگر آن‌ها را می‌بینند نباشند شاید خودرویی توجه کافی به جلو نداشته باشد و برخورد صورت بگیرد و در این تصادفات شدت بالاست و خسارات سنگینی بوجود می‌آید.

وی گفت: شهروندان حتما نباید در جایی که کار اداری دارند در همان نقطه و محل توقف و پارک نمایند بلکه در جای مجاز و ممکن و یا در پارکینگ‌های اطراف خودروی خود را متوقف و پارک نمایند.

برچسب ها: تصادف ، پلیس راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار